Yang tu naik.... Yang ni tak naik

Kecoh-kecoh pasal harga barang naik belum reda-reda lagi. Di sana sini.... ia menjadi topik perbualan. Hangat oooo...

Yang syiuknya ialah maki hamun.... sumpah seranah yang dihamburkan kepada Najib. Dan...... yang tak sedap didengar, carut-marut pun ada juga. Tapi, dalam hati aku berkata.... "Padan kau Najib!!"

Aku pasang telinga jer, tapi tak bersuara. Seronok tengok gelagat mereka yang tengah hot tu.... Tapi.... satu yang aku kagum dengan mereka ni. Mereka rupanya tak bodoh dan tidak diperbodohkan.

Walau pun, Najib guna perkataan-perkataan yang cuba mengelirukan mereka tapi.... apa yang bermain di mulut mereka ialah barang naik. Strategi Najib nak kelirukan mereka tidak berjaya. Rakyat sedar hakikat yang harga barang dah naik. Weh.... rakyat dah cerdik. Ngkorang jer yang buta, tak nampak, atau.... menang ngkorang ngok!!

Kata mereka....


Kalau 4 barang tu naik..... alamatnya, harga barang-barang lain pun akan turut akan naik sama. Mampuih ler kita kalau rupa ni. Mana nak cekor duit untuk tampung hidup. Udah ler susah... nampak gayanya.... susah lagi. Bila ler nak senang sikit kalau macam ni??


Itu antara rungutan rakyat kebanyakan di luar sana.


Anwar pulak kata.... kerajaan UBN dapat jimat lebih kurang RM126 juta dengan menaikkan harga gula. Tapi... Najib kena bayar pada APCO RM77 juta untuk naikkan imej dia. Nampaknya, macam duit yang nak dijimatkan tu..... habis dibayar kepada APCO ler.

Harga barang, naik dan akan naik lagi, tapi.... bagaimana pulak dengan imej Najib?? Bare in mind.... RM77 juta dibelanjakan untuk naikkan imej dia. Dengan isu kenaikan harga barang dan isu-isu sensasi yang sedang menyelubunginya, apakah imej Najib akan naik??


Isy.... isy... isy.... rasanya, keadaan akan jadi macam jongkang-jongket. Yang hat sana naik..... yang hat sini tak naik.

Harga barang naik..... imej Najib, tak naik. Dooooommmm..... ke bawah!!!


Sumber di sini

 
Load Counter