Kamalanathan = MECINDIA = 1Malaysia. Ha.. ha.. ha..

P094 Hulu Selangor akan menyaksikan pertandingan 4 penjuru. Eeerrmm.... tak best ler!! Kita nak tengok perlawanan satu lawan satu. Baru ler happening... !! Ini tidak... dua calon bebas, si Johan Mohd Diah dan VS Chandran buat kacau daun saja.

Katanya.... si Johan, orang UMNO, mana kala, si Chandran orang MIC. Tak tahu ler.... masuk sebagai strategi BN atau marah pada parti masing-masing, wallahu'alam ler... Dengor ceritanya, mereka berhadapan kemungkinan akan dipecat dari parti masing-masing. Korang punya hal... korang sukalah!! Mampuih pi la...

Tetapi... yang pasti menjadi attraction ialah Zaid Ibrahim (PKR) dan Kamalanathan (BN). Pedulikan si Chandran... pedulikan si Johan. Tak banyak yang mereka boleh buat untuk rakyat sekiranya bertanding atas tiket bebas. Dalam politik demokrasi ala gila babi di 1Malaysia ni, bebas tak ada force yang boleh melakukan perubahan, sebab mereka 'lone ranger'. Di negara ini, kita kena ada kuasa melalui satu pakatan untuk menentang 'the evil force' yang motto mereka ialah..... Kroni didahulukan Komisyen diutamakan!!

Yang syiuknya... Muhyiddin kata, calon mereka , KAMALANATHAN.... melambangkan 1Malaysia. Ada Melayu.... ada Cina dan ada India. Kah... kah... kah.. MECINDIA!! Kamal... Ah Lan dan Nathan. 1Malaysia konon.... piigiiraahh!!

Woit.... apa ada pada nama?? Lu orang ingat rakyat Hulu Selangor bebudak tadika ke.... yang boleh komer perbodohkan dengan hanya bermain dengan akronim. Inilah mentaliti DPM yang kita ada. Alamat jadi DPM sekerat jalan ler nampak gayanya!! Apakah sejarah akan berulang buat Muhyiddin Yassin??

Dan... yang si Razali, Timbalan si Khairy pulak kata, mereka akan address isu seperti NKRA, 1Malayisa, reformasi kerajaan serta MEB, supaya rakyat betul-betul faham usaha yang kerajaan sedang lakukan. Tetapi... dia ter- miss out isu APCO.... isu yang sedang hangat di pasaran!! Mengapa agaknya ya??

Eleh.... isu itu menghangatkan bontot mereka. Berasap-asap keluornya, babe!!

Ok... back to labun si Razali tadi. Weh... apa yang rakyat paham ialah semuanya itu adalah rancangan retorik kerajaan. Buat itu.. rancang ini, tetapi.... TAK DELIVER dengan jayanya. Habuk pun tarak!! Mengapa??

Ha... ha... ha... sistem deliverynya, berlobang sana, bocor sini. Jadi....... tiris sana sini, masuk dalam mulut kroni!! Hi... hi... hi... Gelinya hati!!


La..... inilah akbibatnya apabila mereka berkerja atas motto.... Kroni didahulukan Komisyen diutamakan!! Bekerja kerana $$$$$$$ bukan kerana rakyat. Jadi..... Razali ngko usah nak temberang ler dengan labun-labun kosong ngko tu!!

Itulah cerita Muhyiddin dengan akronim bodohnya dan Razali dengan labun kosongnya.

Tetapi, ini nak habaq mai..... hangpa tunggulah pulak penangan serangan maut dari PR berkaitan isu Altantunya di sini dan di Perancis.... isu APCO.... isu YBK... isu Beng Hock dan banyak isu lagi. Ini baru dikatakan isu yang sesuai untuk Piem 1Malaysia...... isu GLOKAL babe!!
Sumber gambar: Malaysiakini

Sumber artikel: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter