Ek eleh...Kesian UMNO. Baca dan lihat sendiri.

Keadaan politik sekarang membuat UMNO /BN berada dalam keadaan seperti orang yang komer lihat dalam gambar dia atas. UMNO la ni sedang senak perut.... sembelit babe!!

Pakatan Rakyat.... khususnya PKR, on the other hand... dah semakin lega senak perut mereka, kerana ketulan-ketulan taik dah keluar dan mungkin akan keluar lagi. Tetapi, masalah constipation ini beralih pulak kepada UMNO/BN.

Yang menyebabkan mereka senak perut ialah Anwar Ibrahim/Pakatan Rakyat. Makin ditekan makin mendapat sokongan. Makin kena harass... mereka semakin kelihatan gagah. Kesian UMNO, udah ler senak perut... kepala pun naik pening dibuatnya. Angin taik naik ke kepala tu...

Kegelisahan UMNO/Pakatan Rakyat jelas kelihatan.... nampak sangat apabila kerajaan Pakatan Rakyat menyambut ulangtahun ke 2 pemerintahan mereka di Selangor dan Pulau Pinang. Fuulaaamakk... orang merenyut ke sana macam ulat taik. Mengapa??

Well.... semata-mata ingin menyata dan menunjukkan sokongan mereka kepada kerajaan yang mendokong aspirasi rakyat. Kerajaan yang dikatakan... dari rakyat untuk rakyat. Bukan macam UMNO/BN.... kerajaan dari rakyat tetapi memperjuangkan kepentingan dan kesejahteraan tembolok pemimpin mereka!!

Sambutan ulangtahun ke 2 pemerintahan Pakatan Rakyat tersebut telah membuka mata rakyat. Mereka dapat menilai yang mana satu permata dan yang mana satu plastik!! Dalam masa 2 tahun, macam-macam yang PR buat untuk kesejahteraan rakyat, walau pun terpaksa menghadapi pelbagai kekangan, sekatan dan kerenah daripada UMNO/BN. Cuma 2 tahun jer weh.... jika dibandingkan dengan lebih 52 tahun UMNO/BN memerintah. 52 tahun lebih mereka memerintah, apa yang rakyat dapat??

Kemiskinan masih berleluasa, taraf hidup dok tara tu jer ler.... gaji tak naik-naik, kalau naik pun ciput. Yang naik giler-giler.... harga barangan, perkhidmatan, elektrik, air.... rasuah makin berleluasa dalam kalangan mereka, tahap pembaziran dalam pengendalian duit rakyat masih berlaku dalam kadar yang tinggi. Mana tidaknya... buat projek itu ini, yang kenyang melantak isi ialah mereka dan kroni mereka, yang hirup kuah ceroi... rakyat!! Ceroi ... seceroi-ceroinya!!

Inikah yang dikatakan "rakyat diutamakan" seperti yang dilaungkan oleh mereka. Sudah ler... usah percaya ler. Tin kosong semata-mata.... retorik mereka jer!!

So... dalam keadaan sorang demi sorang MP serta ADUN PKR keluar parti, tetapi rakyat masih lagi menunjukkan kesetiaan mereka kepada PR, UMNO/BN mula senak perut. Ibarat orang kena sembelit.... resah gelisah mereka dibuatnya apabila mereka melihat sokongan rakyat kepada PR seperti di sini. Mampoosss UMNO!!

Sebab itu UMNO perlukan 'julab' untuk melegakan sembelitnya. Dan yang menjadi 'julab' kepada UMNO ialah mahkamah, PDRM, SPRM serta SPR. UMNO yang berada dalam kritikal state... mesti dependant kepada 'julab-julab' ini. Kalau tidak..... UMNO akan mampus kerana sembelit!!

Sekarang... 'julab-julab' ini sedang dalam proses untuk menjalankan proses pencernaan dan pembersihan bagi menyelamatkan UMNO/BN.

Pakatan buat perhimpunan.... mereka serbu dengan alasan tiada permit!! PR berbakti kepada rakyat seperti ini, mereka anggap rasuah!! PR bagi ucapan untuk memberi maklumat kepada rakyat agar mereka sedar tentang kepincangan serta keboborokan yang berlaku dalam negara hasil kerja tangan UMNO/BN, mereka kata fitnah!! Itu sajalah modal mereka untuk menggangu-gugat kerja baik kita.

Sebenarnya mereka TAKUUUUTTT!!! Takut 'ajal' memanggil mereka. Oleh itu... mau tak mau terpaksalah menggunakan khidmat sang-sang 'julab' untuk melegakan sembelit mereka!! Dalam negara Malaysia Boleh..... 'lembu' boleh bertukar menjadi 'julab' mengikut kesesuaian mereka. Ini ler magicnya Malaysia!!! Yahooo.... Malaysia Boleh!!

Dan... yang lebih penting, ini menunjukkan UMNO/BN BUKAN ANAK JANTAN. Kalau bukan anak jantan, apa ya??

Ha... ha... ha... ha... AAAUUUWWW kot??

Whatever ler.... tapi aku betoi-betoi kesian sama UMNO/BN, sebab.... rasanya sembelit mereka ini akan berterusan. Kalaulah sembelit clear.... takut pulak mereka tercirit-birit pulak!! Eerrmmm.... mengaumler bau pekongnya!! Wheeekkkk....

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter