SATU MALAYSIA DI MATA UMNO

Aku buka TV baru2 ni terkejut aku tengok Rosmah menari2. Rupanya tarian Satu Malaysia. Wahhh!! Habis satu Malaysia dicanangkan wawasan Satu Malaysia Najib ni!! Aku rasle kan maybe Rosmah punya idea buat satu Malaysia ni. Ye lah!! Sebab lately ni aku tengok muka Rosmah je yang beria-ia mempromosikan satu Malaysia ni.

Tapi seingat aku, satu Malaysia ni adalah satu konsep yang sama dengan permintaan DAP. Malaysia is Malaysian, Malaysian is Malaysia. Macam satu nombor satu negara le tu...dail 999. Tetapi takpelah. Kalau benar BN kata satu MAlaysia, jadi UMNO pun dah tentulah kena ikut. Sebab pemimpin UMNO sahaja yang beria-ia bercerita satu Malaysia sedangkan pimpinan MCA dan berpecah belah dan bergaduh sakan. MIC pulak mungkin tengah masak kari. Maklumla ada satu parti India baru yang sibuk nak cari publisiti iaitu MAKKAL SAKTI!! Jangan Najib bagi bihun percuma dan air mineral lambang dacing maka korang pun terkubur dalam perjuangan.

Maka Satu Malaysia UMNO ini bolehlah kita lihat, antaranya duit royalti minyak di Kelantan dirampas begitu sahaja. Satu Malaysia yang inilah yang paling menarik. Satu MAlaysia lagi rakyat ditipu. Yang kelakarnya, ada juga yang bingai menyokong tindakan tersebut. Siap sanggup buat blog tulisan yang penuh penipuan dan kecelaruan. Satu Malaysia tahu apa yang UMNO dan BN akan buat dengan duit2 tersebut. Sapu jangan tak sapu. Masa Pak Lah dulu guna duit petronas bagi pada SCOMI menantu dia sekarang masa Satu Malaysia Najib le pulak. Masa Mahazalim Mahathir guna duit petronas tampung syarikat perkapalan Mokhzani yang hampir bangkrup ketika itu, apa pula nak diherankan jika Kelantan haknya dirampas.

Satu Malaysia di mata UMNO mestilah ditipu selalu. Kerana itulah kerajaan di Perak di war2kan tindakan Najib dan zahid merampas Perak adalah wajar kerana menyelamatkan negeri Melayu dari jatuh ke CINA. Walaupun sewaktu PR perintah begitu ramai rakyat tak kira bangsa dan agama dapat tanah. Zaman BN perintah terbukti tanah2 milik orang melayu jatuh tergadai seperti pemberian beribu2 hektar tanah kepad MCA. Tapi takpe konsep satu Malaysia ini memang untuk menipu rakyat.

Terpulanlah kepada rakyat Malaysia samada hendak menerima terus penipuan2 ini atau mula berfikir menggunakan akal yang waras. Masihkah kita sanggup melihat negara yang kita cintai ini tergadai setiap kali UMNO berurusniaga? Sanggupkah kita menyokong kezaliman demi kezaliman mereka? Sanggupkah kita berdiri di hadapan Allah swt mengaku menjadi pengikut pemimpin yang zalim dan kejam? Fikirkan!! Nauzubillahiminzalik


TAKBIRR!!

Sumber: http://sentuhanrakyat.blogspot.com/

 
Load Counter