Malaysia tanpa UBN. Sejahteranya!!

UBN kini sedang tunggu masa untuk jatuh tergolek. Paling lama masa yang diberikan ialah hingga PRU13. IsyaAllah.... kompom gedebub punyer!! Yang mungkin menjadi alas agar gedebubnya itu tak mendatangkan kematian ialah kerusi-kerusi dari Sabah dan Sarawak. Kalaulah Sabah dan Sarawak pun bersama-sama kita..... mampuuusss UBN!!!

Hakikat ini diakui sendiri oleh Najib. Kata dia... MCA mesti segera menyelesaikan masalah dalamannya bagi membolehkan usaha ke arah memulihkan BN dapat dilaksanakan.

Oh... UBN sekarang sedang sakit ler?? Isy... isy... isy... kesiannya. Rasa aku yang paling tenat ialah UMNO. Sebab... sudah tua dan uzur pulak tu. UMNO juga sedang membusuk... Busuknya sudah sampai ke usus. Itu Che Det yang kata. Sudahlah tua... derita pulak kena gangrene. Patutlah membusuk!!!

Weh.... kroniknya penyakit tua UMNO ni. Mungkin sebab itulah agaknya UMNO terpaksa memakai tongkat di bawah ketiaknya. Sebelah tongkat... berjenama MCA, manakala sebelah lagi, berjenama MIC. Yang tukang papah pulak ialah PPP dan GERAKAN. Itulah sahabat setia UMNO yang dekat-dekat sini.

Namun... masalahnya sekarang, tongkat-tongkat tersebut pun sudah mereput. Semuanya sedang mereput dari dalam. Agaknya, gangrene UMNO sudah berjangkit pada mereka pulak, kot?? Itulah sebabnya Najib mengelabah. Kalaulah tongkat-tongkat tu patah.... na'uzubillah, mampuuuss UMNO!!

Cuba bayangkan UMNO tanpa kedua-dua tongkat usang dan tukang papah tersebut??

Eeeerrrmmm.... seronoknya aku berimaginasi macam ini. Semua orang lari daripada UMNO sebab tak tahan bau busuk. Kengkawan mula menjauhkan diri sebab takut kena jangkit gangrene UMNO. UMNO terketor-ketor.... merangkak-rangkak... kerana sudah tak ada tongkat dan tempat berpapah.

Yang syoknya... UMNO merangkak menuju ke liang lahat yang digali oleh rakyat. Tok imam PAS sudah sedia menunggu di tepi kubur untuk membacakan talkin buat UMNO. Manakala, para pemimpin Pakatan Rakyat sedang membuat persediaan untuk kenduri meraikan kematian UMNO dan masuk ke rumah baru. Menjelang fajar menyinsing.... sebuah rumah baru akan terbina untuk seluruh rakyat Malaysia. Rumah inpianku....... MALAYSIA BARU!!

Rumah yang akan memberi harapan baru kepada seluruh rakyat Malaysia. Penghuninya pula... hidup makmur, aman dan damai dalam suasana penuh sejahtera di bawah lindungan Allah SWT.
Mak oi... what a fantastic sight!!! Eeeiiii... best giler, seronoknyer!!

Sumber Artikel: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter