SIAPA KATA PAS MEMERINTAH PELABUR TAK DATANG?

Pelabur lari, pelabur takut datang dan tak ada pembangunan merupakan sebahagian daripada slogan dan momokan Umno khususnya kepada orang kampung dan pengundi di Manek Urai baru-baru ini jika negeri atau negara di perintah oleh Pas atau Pakatan Rakyat.

Maka terhangguk-hangguk le pak cik dan mak cik terpesona dan termakan dengan propaganda yang dimainkan oleh Umno.Analisis awal kemenangan tipis Pas di Manek Urai salah satunya dikaitkan dengan janji projek dan pembangunan kepada penduduk di situ.

Namun, semalam perjanjian perjanjian pelaburan bernilai RM 35.7 bilion di antara kerajaan Pakatan Rakyat yang diterajui oleh Pas dan Merapoh Resources Corporation untuk membina loji penapisan minyak terbesar di negara ini seharusnya membuka mata semua pihak. Dalam keadaan kegawatan ekonomi yang menyaksikan ramai pelabur gulung tikar, kesediaan Merapoh Resources Corporation melabur dalam jumlah yang besar membuktikan keyakinan terhadap kepimpinan kerajaan Pakatan Rakyat.Ini memberi kredit yang besar kepada kepimpinan Ustaz Dato seri Azizan Razak yang teruk dilanyak oleh media milik Umno@BN.

Kenapa pelabur ini tidak melabur di negeri yang diterajui oleh Umno@BN? Kenapa pelabur tak mahu melabur di negeri yang diterajui oleh kerajaan mahkamah di Perak? Begitu juga di negeri lain seperti Pahang dan Johor? Semua ini sepatutnya mencelikkan pemimpin dan orang Umno bahawa pelabur mula lari dari negeri dikuasai mereka kerana masalah birokrasi, korupsi dan sikap mementingkan diri.

Senario hari ini sudah terbalik, pelabur tidak lagi berminat lagi membuat projek berskala besar di negeri dikuasai oleh Umno@BN tetapi lebih meyakini kerajaan yang diterajui Pakatan Rakyat yang mementingkan ketelusan, kebajikan serta kemakmuran rakyat jelata.

Sumber: http://angkasanuri.blogspot.com/

 
Load Counter