Jangan potong ..Jangan gantung..Nanti tergendala...

Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini meluluskan usul menggantung ketua pembangkang, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo daripada menghadiri persidangan selama setahun, berkuatkuasa serta merta.

Usul untuk menggantung Khir selama setahun tanpa elaun dibuat oleh Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN (JKHK).Ia ekoran kegagalan Khir menghadiri pendengaran awam Jawatan Kuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT)) mengenai Badan Amal dan Kebajikan Isteri-isteri Selangor (BALKIS).
sumber ;- malaysiakini

usinkata; apabila berita ini menangkap telinga dan pendengaran saya..terus otak memberikan isyarat bahawa saya kurang bersetuju dengan tindakan yg dikenakan oleh DUN Selangor keatas Ketua Pembangkang Selangor kini iaitu Khir Toyo..
Mengikut pemikiran cetek dan dangkal saya ini.....pergantungan ini memberikan satu ruang utk beliau lari dari mulut "istana Bali 24 juta"..

Isu pergantungan ini akan mendapat liputan meluas keldai-keldai UMNO/BN...dan akhirnya akan melenyapkan isu istana Balinya itu..
Kerajaan Selangor akan dilabelkan "penghalang demokrasi"..dan inilah demokrasi sebenar Pakatan Rakyat...sekarang pon sudah kedengaran isu demokrasi ala Pakatan Rakyat sudah dimainkan..

Saya fikir melalui kepala lutut saya ini dimana adalah tidak patut utk memotong elaun-elaun yg diterimanya sebagai adun ...cukuplah sekadar menghalangnya dari masuk kedalam dewan...
Nanti akan heboh pula didalam akhbar-akhbar dan media electronic cap UMNO/BN bahawa Kerajaan Selangor pimpinan Pakatan Rakyat telah menyebabkan beliau terpaksa menghadapi kesukaran utk membayar ansuran istana Balinya kepada pihak HSBC..disalahkan pula Pakatan Rakyat sebagai "zalim"..

Jauh disudut hati saya..janganlah di potong elaun-nya..dan kalau boleh harap ditarik balik pergantunganya dari menghadiri sesi persidangan DUN Selangor....bukan apa..nanti dia akan lebih popular dr Najib...banyak pula ceritanya nanti..silap2 hari bulan..tergendala pula keseronokan mengikuti perbicaraan DSAI dan Saifool Buasir...kes ini akan mendedahkan warna "celana" yg dipakai oleh Najib tauu!!...
Kalau bole ..nak dilupakan terus saja Khir Toyo nie..biar jadi macam Abu Hasan....
Oleh itu biarkanlah dia nk melalak didalam DUN Selangor tue..biaqpila...nanti sampai 2013..hilang la mamat nie..tergadai bersama istana Bali-nya...


 
Load Counter