JUST SAY...NO..NO..NO..NO.. NO WAY!!!

Alahai UMNO..... Teman betoi-betoi kesian kan UMNO. Sebab apa?? Sebab.... nampak sangat dia tak boleh berdikari untuk terus hidup. Masih mengharapkan bantuan orang atau pihak lain sebagai talian hayat untuk terus bernyawa..... Kalau tak der talian hayat.... dah lama KO!!!


Kalau dengorkan gebang dan labun, para pemimpin demer, ooooo.... bukan main 'up' lagi. Cakap tak jatuh punyer. Sentiasa up.... up and away!!! Tak sapa lagi ler yang kuat.... tak sapa lagi ler yang popular.... tak sapa lagi ler yang bagus.... tak sapa lagi ler yang banyak sokongan. No... no.... no.... no.... no.... no..... No other parti except UMNO. Fuhlamak..... riak nyer!!!


Weh.... jangan riak sangat ler. Satu Malaysia udah tahu yang komer dah nak tumpor. Sejak PRU 12, komer dah tinggal nyawa-nyawa ikan jer. Komer sebenor nyer dalam keadaan yang amat desperate untuk terus hidup. Disebabkan komer pakai talian hayat ler..... masih ada nyawa-nyawa ikan.


So.... jangan nak ek sangat ler! Kalau komer tu kuat dan hebat sangat.... mengapa dalam beberapa siri PRK, komer tumpor dan tumpor dan tumpor.... Sekarang komer mengelupor untuk terus wujud di bumi Satu Malaysia, juga untuk terus relevan dalam arus politik yang sedang mengalami perubahan yang amat menakukan mereka.... Relevan??? Mual tekak teman mendengor nyer.....


Sekarang, UMNO terpaksa menjadi pengemis. .... peminta sedekah!!! "Tolong kami..... bantu kami.... parti kami dah nak mati....." Sebab itu, apabila ada jer pilihan raya, UMNO akan mengemis secara paksa untuk mendapatkan talian hayat. Kalau tak dapat apa yang mereka mahukan secara suka rela.... mereka akan cuba guna RAGUTLOGY.... [Rayu dan Ugut]

Woit.... ini pengemis pesen baru ke?? Istilah baru, ya???

Ya.... ya.... ya.... Pengemis Ragutlogy!!!


Yang selalu menjadi mangsa mereka ialah kakitangan kerajaan. Contoh nyer, polis ler.... tentera ler... dan lain-lain nyer ler. Mentang-mentang ler golongan ini dianggap sebagai kaki dan tangan kerajaan UBN, maka senang-senang UBN nak paksalogy mereka buat itu dan ini untuk kesinambungan hayat mereka. Nasib ler....... Kalau udah jadi kuli kerajaan, macam tu ler gayer nyer.


Tapi ingat...... UBN is not GOD. Jadi, dalam certain matters, demer juga ada hak asasi mereka. Demer mempunyai hak untuk mengundi dan memilih mana-mana calon pilihan raya yang mereka suka. Weh..... tercatat dalam perlembagaan!! Itu hak demokrasi demer. So.... UBN tak yah ler beriya-iya menyuakan hidung dan menyorong pipi komer, ya.... Bagi jer ler... kaki dan tangan komer, the freedom to choose whoever they prefer to represent them. Jangan nak tunjuk kuasa. Makin komer tunjuk kuasa.... makin orang getik!!!


Biasa nyer, yang buat kerja kotor untuk UBN ni ialah kakitangan atasan. Almaklum ler, demi menjaga pangkat dan kedudukan..... terpaksa ler akur. Demer ni bukan ke golongan "Saya yang menurut perintah". Kakitangan yang bawah-bawah ini biasa nyer.... cerdik sikit. Dalam hal kerja..... ya... "Saya yang menurut perintah" tapi hal-hal yang berkaitan dengan hak demokrasi mereka..... demer akan kata, "Itu aku punya pasal ler....."


Komer tengok PRK Kuala Terengganu dulu.... macam mana kaki tangan Dewan Bandaran Kuala Terengganu diugut oleh boss demer....... Padan muka!!! Siap ada rakaman lagi..... Alahai, terpaksa ler 'orang tu' letak jawatan sebagai Pegawai Pilihan raya yang dilantik!!! Itu baru contoh di Kuala Terengganu..... Sebenar nyer di mana-mana pun ada. Ketara dengan tak ketara jer...... Tapi kebanyakan nyer.... very obvious.


Kali ini, Manek Urai pulak menjadi medan, tempat mereka mengemis. Tapi kali ini demer guna istilah lain. Malu kot dipanggil pengemis......[tak semiak bunyi nyer] Demer pakai istilah RAYU pulak...

Jeng... jeng... jeng...

Teman memperkenalkan ejen perayu undi UBN yang mewakili Kementerian Pelajaran.... tak lain dan tak bukan.... Dr Mohd Puad Zarkashi, Timbalan Menteri Pelajaran Satu Malaysia.


Eleh.... mamat ini ke. Ini tak lain ler nak menaikkan gred KPI dia. Sebab tu ler, cuba cari publisiti di Manek Urai untuk tonjolkan diri..... Sudah ler....!!! Isu PPSMI pun tak settle-settle lagi, nak banyak songeh di Manek Urai. Syooooo... pi buat kerja hang, lagi baik. Jangan dok menyemak di Manek Urai. Ei..... rimas ler aku dengan mamat ni!!!


Itu ler dia UBN, begitu terdesak sekali untuk dapatkan undi bagi menenangi PRK yang mereka sertai. Kesian..... kesian.... perayu undi cokia, dah tak main dah..... Jadi, terpaksa ler cari ejen-ejen perayu undi yang 'ada class' sikit untuk memancing undi bagi pihak UMNO di Manek Urai.

Ada class??? Kih kih kih kih kih... Kah kah kah kah kah......!!!! Ei.... geli teman!!!


" Tolong ler..... tolong ler.... Bagi ler undi komer pada UMNO, ya..... Ingat ler jasa-jasa kerajaan kepada komer. Undi para cikgu dan cikgi ni penting untuk kelangsungan dan kejayaan PIPP" [Pelan Induk Pembangunan Pendidikan]


What do you mean??? Jika UMNO menang,,,, maka maju dan progrsif ler pendidikan Satu Malaysia. Itu ke maksud yang tersirat??

Ek eleh.... cer komer tengok. Itu yang teman 'boiling' ni..... Apa kaitan PIPP dengan PRK Manek Urai. Ei..... geram nyer aku!!! Pandai belit betul puak-puak puaka ni!!! Mak oi..... bunyi nyer macam merayu giler.... tapi, sebenor nyer nak 'up'kan UMNO. Konon nyer, Umno jer ler yang pandai perintah dan tadbir negara.... UMNO jer ler yang boleh menjaga maruah agama dan bangsa Melayu..... UMNO jer ler yang mampu menjaga kebajikan rakyat..... UMNO jer ler yang capable untuk memajukan bidang pendidikan negara. Nak termuntah aku.... wheeekkkk!!!!


Kuda Kepang betoi ler mamat Batu Pahat ni..... Ini mesti kuda kepang yang terkena H1N1. Itu sebab, cakap merapu-rapu... Woi.... apa punyer samdol ler pemikiran kuda kepang Batu Pahat ni.... Kemenangan Manek Urai bukan penentu kejayaan PPIP. Banyak faktor-faktor lain weh.... Ini satu lagi bukti jelas kesilapan Najib.... melantik Dr Mohd Puad Zarkashi sebagai Timbalan Menteri Pelajaran..... Hancuuuusss..... hancuuuusssssss!!!!


Cikgu-cikgu dan cikgi-cikgi di Manek Urai...... Usah ler komer dengor dan termakan labun, kuda kepang Batu Pahat ni. Tak der makna ner nyer..... Macam mana merapu nyer dia, begitu juga ler merapu nyer UMNO yang sememang nyer udah meroyan kerana takutkan 'kematian' demer yang semakin hampir. Biorkan demer tumpor..... jangan nak kesian-kesiankan demer. Bulan mengambang udah molek benor dah......

Sebagai rumusan.....

SAY TAK NAK TO UMNO/BN!!!
Yang Menurut Perintah di sekolah.... 'Tolong ler kami!!"
M3M di PerakExpress.com

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter