Komer tau tak....


Bersih 2.0 nak adakan himpunan aman pada 9 Julai 2011 bagi menuntut beberapa reform dalam sistem pilihan raya di Malaysia, agar dapat menjamin pilihan raya yang adil. Itu matlamat sebenar Bersih.

Seperti biasalah, apa yang baik dan suci akan dihalang dan ditentang oleh puak-puak UMporNO dan para penjilat mereka, khususnya Perkasa. Ini kerana mereka takut!!

Komer tau tak ngapa Perkasa nak jugak-jugak buat himpunan pada 9 Julai tu nanti.... ialah the very same day dengan himpunan Bersih 2.0??

Pertamanya, mereka tak nak kemaluan mereka terdedah, kalau buat himpuan pada hari lain. Biasaler puak-puak ni.... talk big nombor satu. Mereka dakwa banyak barua-barua mereka yang akan turun padang tetapi hakikatnya, tak berapa kerat jer yang akan menunjukkan muka mereka. Kalau tak Ber-UPAH... tak sior mereka!! Malah ada yang dapat upah pun... setelah dapat habuan, mereka blah!! Takuuttt!! Belakang-belakang berani ler... tetapi, kalau berdepan kecut telor!!

Sebaliknya, Bersih telah mensasarkan 300,000 peserta. Fuuhh.... banyak tu!! Jadi, kalau buat sekali pada masa yang sama, tak ler ketara sangat bilangan peserta mereka (Perkasa) yang boleh dibilang dengan jari. Aha.... terlindunglah sikit kemaluan mereka!!

Keduanya, mereka memang berniat jahat. Mereka akan cari peluang untuk menimbulkan huru-hara. Mereka ni bukan ke provo'kotor'- provo'kotor' yang mempunyai kebolehan semula jadi. Sudahlah berbakat semula jadi... pastu ada experience yang luas pulak. Pasti kecuh punya, kalau mereka ada!! Mana tak nyer... siap pandai berlakon serta menyamar lagi dan menyelinap dalam kalangan kita. Pasti banyak yang pakai baju Bersih sebagai penyamaran untuk melaksanakan misi kotor mereka. Fuuhh... hati-hati. Kaki gaduh demer ni!!

Jadi, kita kena sentiasa berwaspada. Mereka akan mengambil kesempatan dengan adanya ratusan ribu peserta Bersih 2.0 itu nanti untuk membuat provokasi. Dalam keadaan demikian ramai-ramai gitu, susah bagi kita untuk mengenal pasti siapa mereka Bersih dan siapa mereka Perkasa. Selain Perkasa... banyak lagi 'hantu' yang akan berkeliaran dalam kalangan peserta Bersih. Siapa?? Eleh.... barua satu lagi tu. Takyah sebut.... korang pun tahu. Ok... Ok... Sedikit hint. Ele... provo'kotor' berlesen tu.... Paham tak?? Aaa.. paham pun!!

Puak-puak tu jenis biut. Cakap orang, tak nak dengor. So.. mampuh pi ke demer. Kita pulak.... jaga disiplin dan jaga darah... jangan cepat benor nak naiknya. Stay cool and be cool. At the same time, bawak kamera... tangkap gambor para provo'kotor' yang bikin kecoh sebagai backup bukti sekiranya timbul isu.

Oleh itu... jangan lupa turun 9 Julai nanti. BERSIH 2.0 HERE WE COME!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter