Masih ader lagi rumah macam nii...di Parlimen Gerik bikin malu saja !!!!

Jika anda tidak mahu menerima nasib malang, jangan miskinkan diri dan keluarga anda di Malaysia. Bukan semua warga miskin bernasib baik dan dibela. Slogan terus berganti slogan untuk bantu orang miskin. Hakikatnya ia tidak lebih sekadar dari retorik….dan ini dia sebenarnya !!!

Edisi kali ini, menampilkan 1 keluarga dari Kampung Plang Gerik yang terletak di DUN Pengkalan Hulu dan Parlimen Gerik.

Lihatlah gambar dibawah….. daif sungguh rumah ini… kalau nak diikutkan sepatutnya rumah macam ni tidak ada di kawasan Parlimen Gerik sebab kawasan ini memang kubu kuat UMNO….Ketuanan Melayu Yeop…. Ini ape ke halnya !!! Mana Tajol Rosli..Tan lian Hoe …jangan duduk atas kerusi empuk jer..tak mai tengok ker ?? Jika nak dibandingkan dengan rumah MB yang didiami Zambry kini, tentu juga tidak sesuai. Inilah nasib keluarga Yaakob..

Ketika tinjauan dibuat, rumah yang bertiangkan batang nyoq berdindingkan buluh..bilik ayorrr pun takder …apabila tiba waktu malam keluarga ini hanya menggunakan generator untuk menerangkan rumah!!! Adooyai sebak melihat tempat tinggal mereka. Cuba bayangkan, satu keluarga yang tinggal didalam rumah ini seramai 10 orang berasak-asak….bilik usah komer cerita ler..entah kemana yeop!!! Teman cukup terkesan dengan pemandangan ini. Atas nama kemanusiaan dan islam, tidak terdaya untuk membiarkan mereka tinggal rumah macam ini sebab dah 50 tahun UMNO memerintah kalau 1 tahun kita tak heran sangat.. sungguh menyedihkan ! Yang bestnya Wartawan Utusan meloya dan TV1 pun ade maii.!!!! Yang TV1 kelam kabut nii mai dari kedah….tengok Utusan dan TV1 esok tengok depa nak habag apa !!!

Jadi atas inisiatif Unit Amal Kawasan Gerik ,Unit Amal Negeri Perak serta Pemuda PAS Kawasan Gerik telah menyalurkan bantuan sebanyak RM1500 kepada Encik Yaakob berbentuk membeli batu-bata dan ini hanya permulaan sebagai bantuan asas sahaja. Unit amal serta Pemuda PAS kawasan Gerik telah dikerahkan seramai 60 orang termasuk anak-anak muda Kampung Plang turut sama sama bergotong royong membina rumah baru yang lebih selesa kepada keluarga Encik Yaakop.
Menurut Encik Yaakop beliau telah beberapa kali memohon peruntukan rumah PPRT tetapi tidak berjaya…yang berjaya hanya orang-orang tertentu sahaja….orang yang tak tentu hala macam biasa……

Sekiranya Pakatan Rakyat dapat mengambil semula Negeri Perak…..Pakatan Rakyat Perak kena pastikan orang-orang yang tinggal rumah macam ini tidak ada lagi. UMNO kita dah tahu dah..sebab mereka dah perintah 50 tahun !!!

Apa-apa pun tahniah diucapkan kepada semua UNIT ALAM GERIK, NEGERI SERTA PEMUDA PAS KAWASAN GERIK atas bantuan dan usaha baik anda serta pihak-pihak lain yang terlibat dalam program ini.

TERUSKAN KERJA AMAL !!!!



Kerja-kerja permulaan tapak rumah baru encik yaakop sedang dijalankan

Bekas ketua kampung pakatan rakyat turut hadir di program gotong royong ini

Kerja-kerja membacuh simen




Encik yaakop...

Ini dia bilik air rumah encik yaakop...!!!


Isteri encik yaakop berada di dapur rumahnya yang usang

Saudara UMAI...sedang melakukan kerja menggali lubang

Tapak rumah baru


Inilah keluarga Encik yaakob seramai 8 orang yang tinggal di rumah usang ini

Semangat....semangat yeop teruskan kerja !!!








Ini rumah encik yaakob yg diambil di bahagian hadapan

Ini di bahagian sebelah belakang



Yang ini tak der kena mengena yang berlaku di manong kuala-kangsor !!!

Angkat yeop....ancak ancak !!!! hahahaha

Jangan kome mengorat wartawan utusan meloya tu....!!! Nanti dikabornya ke boss dia..teruk kome !!!

Berehat setelah penat membuat kerja-kerja pembinaan rumah encik yaakop

Ader lagi.....ancak...banyak bebenor !!!!







Tiang rumah siap dipasang

Kerja memasang batu-bata














Pasang dekat sini pulak yeop...!!!!




 
Load Counter