Di sana dan di sini milik mereka

Tahniah!! Barisan Najis menang di kedua-dua tempat. Tak per.... Tak per.... Kalah dan menang adat pertandingan.

Di P185 Batu Sapi....

Ansari Abdullah [PKR] 3414 undi
Linda Tsen Thau Lin [BN] 9773 undi
Datuk Yong Teck Lee [PMS] 2031 undi

Majoriti: 6359 undi
Undi Rosak: 371 undi

Di N45 Galas....

Dr Zulkifli [PAS] 4134 undi
Abdul Aziz [BN] 5324 undi

Majoriti: 1190 undi


Dulu, kita menang di Galas. Kini, mereka menang pulak. Who knows, isyaAllah.... PRU13 nanti, Galas kita punya semula. Tak mustahil, kan?? Tak per.... Tak per... Galas jatuh pun, kerajaan Tok Guru Nik Aziz tak goyah sedikit pun. Apa-apa pun, usaha keras serta doa mesti diteruskan. Bak kata, Muhyiddin Yassin... bulan tak kan jatuh ke riba. Tetapi.... bulan boleh mengambang semula di Galas, insyaAllah.

Nun... di Batu Sapi pula, BN berjaya mempertahankan kemenangan mereka. Janda MP dulu yang tak berapa nak tahu berbahasa Malaysia, dipilih bagi menggantikan mendiang suaminya. Well... apa nak buat, terpaksa ler kita menerima ketentuan Allah SWT. After all... rakyat Batu Sapi, mahukan nyonya tersebut, apa yang kita boleh buat. Kita kena accept dan respek pilihan rakyat.

Kalau rakyat di Batu Sapi masih menaruh kepercayaan kepada BN untuk memperjuangkan nasib mereka., biarkan.... biarkan... Ini bermakna, Pakatan Rakyat kena mencuba lebih kuat lagi untuk convince Sabahans yang mereka lebih berupaya dan lebih baik daripada BN untuk mengubah nasib rakyat Sabah. Inilah cabaran bagi Pakatan Rakyat. Jangan mudah putus asa.

Lawan Tetap Lawan!! Lawan sampai menang!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter