Jangan sia2 kan perjuangan yang telah di laku kan oleh penyokong2

Perjuangan PAS selama lebih 60 tahun telah menghasil kan kejayaan yang sangat besar. Kini sudah hampir 40% kaum melayu/Islam telah menjadi penyokong tegar bagi PAS. Kedudukan PAS sangat digeruni oleh lawan2 nya terutamanua UMNO.

Pada masa lampau UMNO pandang sangat kecil terhadap PAS. Hinggakan PAS menjadi ejek kan oleh UMNO. Pada ketika itu ramai calun2 PAS yang hilang wang pertaruhan nya dalam menghadapi PRU atau PRK. Kaum2 bukan melayu sangat takut kepada PAS kerana perjuangan Islam nya yang melampau.

Hari ini PAS sangat berubah, ianya sudah amalkan cara yang lebih terbuka dan menghormati semua kaum. Sebenarnya bukan melayu sangat tertarik dengan watak peribadi pemimpin2 PAS yang kuat beragama. Selain dari itu pemimpin2 PAS ini juga lebih jujur dan amanah serta bersikap adil terhadap semua kaum.

Sebenarnya PAS akan lebih bermakna jika kekal dalam Pakatan Rakyat. Kedudukan PAS akan terus terjamin mendapat sokongan dari rakyat terutamanya kaum bukan melayu. PAS akan memusnahkan diri nya jika kembali bersama UMNO seperti yang pernah berlaku pada satu ketika dahulu. Perkara ini telah di jelaskan oleh Tuan Guru Nik Aziz dengan se jelas2 nya.

UMNO sebenarnya tahu dan faham bahawa PAS tidak akan menyokong UMNO. Apa yang sedang di laung2 kan oleh UMNO tentang 'kerajaan perpaduan' itu cuma mahu pecah belah kan PAS sahaja. Penyokong2 PAS harus sedar dan terus bersatu menyokong PAS, tentang semua cadangan2 UMNO untuk bersatu dengan PAS.

Masanya sudah sampai bagi PAS untuk menggantikan UMNO sebagai pemerintah negara. Selama ini terlalu banyak perkara2 buruk yang telah dilaku kan oleh pemimpin2 UMNO yang tidak jujur, rasuah dan rakus membolot harta kekayaan negara.

Sumber: http://nalapambu-09.blogspot.com/

 
Load Counter