Jangan bertindak 'membunuh' diri sendiri

Apa hal pulak ada 'pihak' tertentu mahu PAS Selangor keluar daripada Pakatan Rakyat?? Tak masuk akal betul. Inilah kerja orang bodoh yang nak memperbodohkan orang lain. Ini namanya kerja banggang bin bahalol!!!


Fuuulaaamak... kalau tengokkan gelagat para peserta demonstrasi ini, nak tergelak pun ada. Sori... sori... bukan nak tergelak tetapi dah tebahak-bahak punya gelak. Lakonan paling kaku yang pernah aku tengok. Siap bawak sepanduk... dengan pelbagai saranan buat PAS. Ini salah satu contohnya.


Jadi boneka DAP dan PKR?? Astaqfirullah... siapa pulak jadi boneka kepada siapa ni?? Ketiga-tiga parti ada integriti dan kredibiliti masing-masing. Kalau tak ada ... takkan rakyat beri kepercayaan untuk memerintah Selangor. Siapa sebenarnya mahu PAS keluar daripada Pakatan Rakyat?? Penyokong PAS atau UMNO??

Rasanya, para penyokong PAS taklah giler babi, bertindak sampai begitu sekali tetapi UMNO punya penyokong tak mustahil.... sebab, ia memang sudah sedia meroyan sejak Selangor jatuh ke tangan Pakatan Rakyat. Dan... sejak idea UG ditolak oleh para penyokong dan akar umbi PAS, lagilah mereka giler babi ya amat sangat.

PAS menghadapi masalah sokongan bukan-Melayu disebabkan UG, jadi takkanlah ia bodoh sangat nak keluar dari Pakatan Rakyat pula. Bunuh diri namanya tu... Setelah semuanya reda, terutama... selepas UG dikunci dan Konvensyen Pakatan Rakyat diadakan serta Pakatan Rakyat bakal dirasmikan dan hanya menunggu untuk mendapatkan kelulusan ROS saja, PAS pasti tidak akan menjejaskan peluangnya untuk menang dalam PRU13 nanti. Selagi penyokong bukan-Melayu menyokong dan mengundi PAS, selagi itulah UMNO berada dalam bahaya. Menyedari hakikat inilah, UMNO semakin gelisah dan gelabah.... kerana mereka sedar, peluang untuk merampas semula Selangor amat tipis.

PAS sebenarnya tak ada masalah dengan PKR dan DAP. Yang bermasalah dengan mereka ialah mereka yang kempunan nak terajui kuasa di negeri Selangor serta dua tiga kerat pengikut mereka yang terkena penyakit ketagihkan UMNO. Kalau PAS keluar dari Pakatan Rakyat... sudah pasti PAS di Selangor akan kecundang menonggeng dalam PRU 13 nanti. Jika, PAS kekal dalam Pakatan... harapan untuk menang amat cerah tetapi kalau ia keluar... alamat menangis tak berlagulah!!

Lantaran itu.... usahlah termakan dan terpedaya dengan lakonan drama tajaan UMNO ni!!! Ini semua adalah tindak tanduk UMNO dan para penyokongnya yang terdesak. Terdesak dan kemarukkan kuasa!! Kuasalah sebenarnya yang menjadi kegilaan mereka. Sebab itu mereka bertindak macam orang gila!! Mereka ingat orang akan percaya dan terpedaya. Pigiraaahhhh!!!



Cuba tengok gambar ini pulak. Ha ha ha ha... demi Islam, PAS kena keluar daripada Pakatan Rakyat. Ya ke?? Habis... keluar Pakatan, kemudian nak masuk UMNO, begitu?? Isy... isy.. isy... usah buat lawaklah!! Karang aku tergelak sampai termuntah, susah pulak. Fuuuiiyoo.... UMNO memperjuangkan Islam!! Don't play.. play... Demi perpaduan Melayu-Islam, babe... Aha, demi perpaduan Melayu-Islam, PAS kena keluar Pakatan. UMNO ni.... jenis Melayu makan Melayu, boleh caya ka??

Aku... nama UMNO, mampus hidup balik, tak percaya dah!! Dah serik... UMNO, parti Melayu khianat Melayu... UMNO, parti Melayu khianat kepada agama. Sebab itu pada aku... UMNO parti lahanat!!


Sekiranya memang ada para penyokong PAS yang berdemonstrasi menggesa PAS keluar daripada Pakatan Rakyat, maka... memang bangganglah mereka. Dan... jika UMNO menjadi dalangnya, well.... silap besor ler. Frust menonggeng ler komer. Jangan harapPAS akan keluar . PAS akan tetap bersama Pakatan Rakyat.


By the way... berapalah agaknya samdol-samdol tu dapat untuk membiarkan UMNO mencucuk hidung mereka untuk berdemonstrasi tu?? Sorang.. RM50?? RM100?? Nasi bungkus dan sebotol air mineral, mungkin?? Ha ha ha... Alahai, Melayu... Melayu!! Malu aku, ada Melayu macam itu...

Sumber gambar: darisungaiderhaka.blogspot.com

Sumber Artikel: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter