Rayu buat apa?? Mukhriz dah sedia.

Mahkamah Tinggi kata... No tangguh-tangguh, buat pilihan raya untuk DUN Kota Seputeh.

SPR pulak kata....wait, wait, wait... belum lagi. Kami nak merayu pulak pada Mahkamah Rayuan.
Uisy... dah agak dah!! SPR mesti rayu punyer. Kalau tak merayu, kena tarik telinga dengan UMNO. Telinga kena tarik.... gelang yang dicucuk pada hidung kena tarik. Mana boleh tahan... lama-lama rabit telinga dan hidung demer.

Apa hal ler SPR dan UMNO takut benor nak menghadapi pilihan raya. Tiap kali ada PRK, demer terketor-ketor, kecut telor. Persepsi orang mudah jer..... tak confident dengan sokongan rakyat kepada demer. So, apabila tak der confidence.... maka self-esteen pun low ler. Itu yang timbul rasa KECUT..... TAKUT.... NGERI.... SENGAL. Pelbagai perasaan menghantui mereka.

Sekarang ini pun, imej SPR teruk lunyai... SPR pun udah jadi lanun. Sebijik macam perangai lanun yang merampas hak demokratik rakyat Perak. Lanun yang itu, tuan demer. Ater... kalor dah tuan lanun, demer pun lanun sama ler.

Di Perak, SPR telah bertindak merampas hak Speaker DUN Perak, apabila dia pulak pandai-pandai kata tidak berlaku kekosongan pada dua DUN yang diwakili oleh dua ekor katak petualang. Najib rampas hak rakyat Perak dan SPR rampas kuasa Speaker. Itu namanya lanun darat keparat!!!

Apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membuat keputusan memihak kepada Speaker DUN Kedah, ini menampakkan kecelaruan sistem kehakiman kita. Sistem kehakiman di Malaysia mengamalkan double standard. Kuasa Speaker DUN di Kedah diiktiraf tetapi mengapa kuasa Speaker DUN Perak tidak diiktiraf??

Apa yang berlaku di Perak, telah menampakkan kecelaruan sistem kehakiman kita. Nampak sangat yang ia telah diperkuda dan diperkosa oleh UMNO/BN. In fact, bukan Sistem Kehakiman saja tetapi SPR, PDRM dan SPRM, juga menjadi kuda tunggangan kepada UMNO/BN.

UMNO/BN ialah MAHALANUN yang bernafsu buas kerana memperkosa Sistem Kehakiman, SPR, SPRM dan PDRM dalam satu masa. Itu sebab rakyat Malaysia kena 'kasi'kan UMNO/BN, bior demer tak boleh berfungsi lagi. Bior demer 'kiok' terkulai layu!!

Berbalik kepada keputusan SPR/UMNO nak buat rayuan di Mahkamah Rayuan, baik tak payah. Bukan ke Mukhriz dah setuju nak menawarkan diri dia sebagai calon di situ?? Kasi chance ler pada dia. Bukan ke dia, anak bekas Perdana Menteri Malaysia yang berasal dari negeri Kedah?? May be, komer stand a good chance of winning. Siapa tau kan???

Well... kita tunggu jer. Wait and see apa akan terjadi. Tungguuuu.......

Sumber gambar: Malaysiakini.com

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter