Terkejut dia weh.....

Najib kata.... dia terkejut apabila Tok Guru Nik Aziz telah datang menyambut kedatangannya di Kelantan di lapangan terbang Sultan Ismail Pengkalan Cepa.


Sebenarnya tidak ada apa yang perlu diterkejutkan Najib. No hal kan.... What's the big deal, apabila seorang Menteri Besar menyambut kedatangan tetamu ke negerinya yang kebetulan pulak Perdana Menteri Satu Malaysia. Ibarat seorang anak menyambut kunjungan seorang bapak ke rumahnya. Ini merupakan satu sikap hormat si anak kepada bapaknya walaupun bapak tersebut telah menganaktirikan anak kandungnya sendiri.


Mana sikap lebih mulia.... anak yang dianaktirikan menyambut dengan hormat kunjungan bapaknya atau seorang bapak yang mendiskriminasikan anak-anaknya..... ada yang dimanja dan ada pula yang dianaktirikan??? Ketuk kepala..... tanya akai!!!


Walaupun Kelantan dianaktirikan dan didiskriminasikan.... just because ia diperintah oleh Pakatan Rakyat tetapi Tok Guru tetap bersangka baik dan ingin terus menjalinkan hubungan baik dengan kerajaan pusat yang diterajui Najib One Malaysia.


Sekiranya Najib sincere mahukan kesejahteraan dan kemakmuran bagi One Malaysia, maka dia juga mesti ikhlas dan tidak menyisihkan Kelantan dalam agenda pembangunan One Malaysianya. Jangan sekadar ber'retorik' dengan slogan One Malaysia tetapi.... masih mengamalkan double standard dan berselective dalam melaksanakan agenda pembangunan..... just for certain part of his Malaysia but not the part of 'our' Malaysia. Kalau One Malaysia.... maknanya semua negeri di Malaysia ler.... regardless diperintah oleh Pakatan Rakyat or UBN.


Demi menjaga hubungan silaturrahim nyer dengan kerajaan pusat maka Tok Guru sanggup menghulurkan tangan demi kesjahteraan dan kebajikan rakyat. Weh.... kita bukan kaki gaduh macam lu orang....!!! Tok Guru bertindak demi kesejahteraan rakyat tapi ada pulak pihak yang perasan dan memanipulasikan niat dan tindakan beliau.


Siapa yang perasan tu...... Tak lain dan tak bukan..... UMNO ler!!! Orang menghulur tangan dengan kerajaan pusat tetapi dia pulak yang perasan orang yang berganding tangan dengan nyer. Isy... jenis tak tau malu betoi!!! Yang syiuk nyer..... demer tuduh pulak Tok Guru cakap tak serupa bikin.... dulu tak sior tetapi sekarang udah tergila-gila nak berkahwin dengan demer.


Weh.... sapa pulak yang nak kahwin dengan komer. Tok Guru siap jelaskan yang dia tak sior nak bernikah semula dengan janda tua bernama UMNO. Jangan nak putar belitkan hasrat dan tindakan dia. Kalor UMNO...... sorry no way!!! Erm....malu muka!!!


Lepas tu.... Najib kenen pulak pada Tok Guru supaya Tok Guru menjaga perasaan dan sensitiviti anggota Umno jika mahu membentuk kerjasama antara kerajaan pusat dan kerajaan Kelantan. Bunyi macam ugutan jer.... atau mungkinkah Najib meletakkan syarat secara tak formal.


Kalau ko nak berbaik dengan aku... ko kena berbaik juga dengan UMNO. Woit... it takes two to tango ler weh..... Kebiadaban UMNO terhadap PAS selama ini macam mana?? Komer boleh terus bersikap biadap dan kurang ajar dengan PAS dan Pakatan Rakyat tetapi kami kena jaga hati komer..... It doesn;t work that way ler woi.....


Nampak sangat Najib One Malaysia ini, is not a good 'father' or a good leader. Tak pandai ngajor anak.... dan jenis yang suka defend kelaku buruk anak!!! Sebab itu.... anaknya kurang ajor banyak!!! Kita tolak jer pemimpin macam ini.... buat menyemak jer!!!


Jelas di sini, kita tak boleh nak rely langsung dengan Piem Najib One Malaysia ni.... Makin hari makin terserlah sikap hipokrit Najib.


One Malaysia konon..... piiiirrraaahhhh!!!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter