Lilin Oh Lilin.... Ini apa pulak??

Sekarang musim membantai. Bukan bantai alas kepala semasa tidor.... tetapi bantai..... as in hentam.... tibai..... lanyak etc.!!!


Ada yang bantai babi.... ada yang tala katak.... ada yang lanyak SPRM.... ada juga yang tibai DAP.... PAS dan PKR pun tak lepas daripada kena hentam!!! Dulu...baju hitam kena bantai dan sekarang kesian pulak aku pada lilin. Lilin pun kena hentam jugak!!


And.... Nizar kena bantai disebabkan lilin. Yang tukang bantai nyer banyak, sedangkan apa yang dibuat oleh Nizar cuma satu benda yang remeh sebenar nyer. Nyala.... dan pegang lilin dengan niat sebagai solidariti untuk menyatakan kesedihan, kekesalan dan menuntut keadilan buat seorang anak muda berbangsa Cina yang mati teraniaya..... Mati nyer perlu dibela dan jangan dipersia. Tapi oleh sebab Nizar sudah jadi satu ikon yang popular dan ada umph... maka dia jadi sasaran hentaman. Yang kuat menghentam.... ialah rakan satu tanah ayor.


Kah... kah... kah... kah... Mufti ' tersohor' dari Perak, Harussani dan geng dia MB Kudeta Perak si Zambry.... fuuuuhhhh mak.... bukan main lagi, buat kenyataan itu dan ini..... menghentam Nizar. HARAM ler..... SYIRIK ler.... tentang apa yang Nizar dah buat. Awat la samdol sangat!!
Sini teman nak jawab demer..... BULLSHIT!!!


Nak melabelkan perbuatan seseorang itu haram dan syirik pun selective jugak. Kalau kena ke kita, haram..... syirik.... tapi kalau kena ke demer, okay sokmo nyer. Bisu.... semua-mua nyer, tak berkata apa-apa. Piiiirrraahh!!!


Now... cer tengok gambor ini. What do they have to say about this two fellar???




Udah... udah... ler tu. Jangan ler lagi menampakkan kebanggangan komer. Buat orang getik jer!!! Whatever it is.... pucuk pangkal nyer ada dalam hati kita. Ya.... NAWAITU kita. Bak kata Tuan Guru Nik Aziz itu cuma satu salah satu daripada 'grey area' jer tapi tak ler sampai haram pulak. Apa pun yang kita buat... yang penting ialah hati dan nawaitu kita. Namun.... kepercayaan dan pegangan kita tetap pada agama Allah yang satu.... Islam. Fullstop!!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter