Katak hilang?? PRK lagi??? Tunggu jer ler....

Kecoh orang-orang yang rapat dengan Jamaluddin memperkatakan tentang kehilangan katak dari Behrang ni. Konon nyer, banyak orang sedang mencari nyer tapi masih hampa. Serata tempat demer cari.... tapi tak jumpa. Di mana pulak ler katak ni menyorok?? Kata demer yang cuba menghubungi nyer.... talipon nyer berdering tapi tak dijawab. Weh... apa ke hei nyer???


Kelmarin.... teman dapat ceriter yang si Katak Behrang ni ada bersama Si Hamidah Osman. Konon nyer si Hamidah ni some sort like dah jadi penjaga katak. Konon ceriter nyer lagi.... si Hamidah Osman juga menjadi cashier yang tukang bayar instalment bagi upah demer melompat dulu. Dengor ceriter nyer lagi..... last week, si Midah dengan si sang katak pergi ke Jakarta. Apa dibuat apa demer ke sana??? Isy... komer jangan tanyer.... itu teman tak tau!!! Apa dicokah demer ke sana, teman no idea. Teman hanya pasang telinga ajer.... Sebab apa.... kenapa.... apa tujuan nyer.... wallahualam.


Katak-katak ni pun pelik dan tertanya-tanya..... kenapa demer tak dibayar one lump sum???
Mungkin jawapan nyer ada dalam komen yang teman dapat dalam blog teman, Mother of 3 Mohd, seperti di bawah ini.....

mudz said...

Mengikut teori karat aku... kedua-dua katak ni kena kelentong dengan BN... kes mahkamah akan dilengahkan sehingga March 2011... selepas tarikh ini, kedua-dua katak ini langsung tiada harga,Sebelum tiba March 2011, katak-katak ini terpaksa main kong kali kong...gempak sana gempak sini...makin lama makin panas katak ni. kesian katak ni....jangan mati katak sudah le....

July 23, 2009 10:30 PM


Moreover..... tinggi risiko nyer kalau bagi one lump sum. What if.... yes, what if.... bila udah dapat duit, demer lompat balik atau lepaskan jawatan ADUN dan PRK terpaksa diadakan??? Tak ke mampuih UMNO!!! Sebab itu ler kut.... Midah decided to bayar them secara instalment. Boleh drag payment sampai at least ke PRK 13. Sekurang-kurang nyer UMNO Perak akan selamat.


Tapi.... mungkin si katak dah mula rasa gelisah. Udah ler gerak geri katak dikawal rapi oleh Midah, bayaran instalment pulak lambat dibayar. Where got road like this... mana boleh jadi!!! Apakah si katak mula terasa yang mereka dah kena tipu??? Kalau kena tipu oleh siapa??? Najib?? Hamidah Osman?? Atau siapa???


Ha... ha... ha... katak dah sedor yang demer kena tipu. Itu ler..... percaya sangat dengan UMNO dan nak cepat sangat kaya.... hingga sanggup menjual maruah dan menjadi pengkhianat rakyat. La ni.... padan muka hangpa!!!


Sekarang ni pulak.... heboh ceriter yang mengatakan UMNO Perak sedang bergusti sakan. Weh.... dah ada team A dan Team B. Team si Zambry dan Team si Tajol Rosli. Apa ke hei pulak demer ni....?? Dulu bukan main ngam lagi.... la ni, udah bercakor pulak?? Ini ler dia lumrah pemimpin UMNO.... bila udah dapat kuasa, mula ler tunjuk ek dan pilih bulu. Lantak komer ler..... gaduh..... gaduh.... gaduh sampai komer roboh!!! Komer nak tahu ceriter lanjut nyer, pergi ke sini.


Nampak gaya nyer..... UMNO Perak kini, sedang menghadapi tekanan dalaman dan tekanan luaran. Sikit lagi meletup ler tu.... atau mungkin kah DUN Perak akan dibubarkan atau kita akan menghadapai satu lagi pilihanraya kecil di DUN Behrang.... Spekulasi sedang bertiup kencang, yang si Jamaludin katak Behrang sedang mempertimbangkan untuk melepaskan kerusi DUN Behrang yang sedang disandang nyer. Baguih ler tu....

Weh..... jika betoi, nampak nyer... berpesta lagi ler kita ya???

Katak bikin gempaq!!! Pilihanraya kecil pulak ke???
M3m di Perakexpress.com


Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter