Beri Salah Tak Beri Kalah UMNO Manek Urai Serba Salah

Akibat perbuatan dua tiga kerat pemimpin PAS yang bermain dalam ‘gelap’ maka ramai ler yang teraba-raba…. kompius…. marah….. jerit sana, jerit sini….. ’side’ belah sana, ’side’ belah sini dan mak oi….. riuh rendah Satu Malaysia.

Aaaik… dalam keadaan kelam kelibut, tup-tup terpancar cahaya yang terang. Semua jadi jelas. Yang tadi…. teraba-raba dan kompius, kini dapat melihat semula arah tuju mereka dan yang hingar bingar….. telah ‘cool down’…. telah ‘chill down’….. yang terbelah ber’side-side’ udah bercantum kembali….. dan yang kena hamput pun, udah dimaafkan. Badai udah berlalu…. dan kini keadaan kembali tenang. Alhamdulillah…..

UG, TUTUP BAB!!!!

Ater, kalau keranda UG udah di’sealed’, dikambuih dalam lubang dan udah ditalkinkan…. apa kita nak buat sekarang?? Isy…. bertanya pulak…..!! Macam tak reti nak buat kerja. Macam tak paham pulak… Bukan ke kerja kita masih banyak. Perjuangan belum selesai…. Top priority kita sekarang ialah… membuat persediaan pulak untuk mengkebumi dan mentalkinkan UMNO di Manek Urai. Banyak kerja tu….

Mula-mula kita kena kenal pasti sasaran kita. Cari isu dan kelemahan-kelemahan UMNO dan calon nyer di situ. Lepas tu….. kita kenal pasti pulak senjata yang akan kita gunakan untuk menyerang demer. Kalau isu dah ada… senjata dah dikenal pasti, maka… atur strategi pulak. Strategi mesti kena pada tempat nyer. Kita tak mahu serangan kita tersasar dari sasaran. Target betoi-betoi supaya sasaran mengena!!!

Kalau kita nak tumporkan UMNO, kita kena guna strategi serang….. serang….. serang…. dan ambik…. ambik…. ambik…. Jangan lepas peluang. Depa bagi gula-gula, ambik….. Depa jamu ‘mee segara’, terima….. Tapi, at the same time…. jangan mudah kesian-kesian kat depa. Jangan terlembut hati dan mula terpedaya. Kuatkan semangat, serang…… dan serang….. dan serang jer….!!! Pedulikan demer…..

Oleh sebab, UMNO sekarang dalam keadaan defensif, demer akan guna pelbagai helah untuk memenangi hati para pengundi di Manek Urai dengan melancarkan serangan ‘psiko’ mereka. Demer akan cuba ‘portray’kan yang demer ler baik…. prihatin…. caring…. peka akan keperitan dan kesengsaraan hidup rakyat… mereka ler bersikap mendahulukan kebajikan dan keperluan rakyat…

Sebagai permulaan…. bagi mengaburi mata para pengundi Manek Urai, projek-projek ‘mee segera’ akan dilaksanakan. Jalan akan berturap baru…. longkang dibina di sana sini…. pelbagai projek lagi akan dijanjikan….. habis tanah kena ‘pecah’ di sana sini untuk perasmian projek itu dan ini…. Ini tak termasuk buah tangan serta sumbangan itu dan ini…… si sana dan di sini…. untuk para penduduk Manek Urai. Masa ini ler muka-muka menteri yang hitu dan yang hini akan terpacul di Manek Urai. Entah-entah sebelum ini Manek Urai pun demer tak tau, wujud ke tak wujud nyer….

Manek Urai…. ingat ler pesan Tok Guru dalam seloka nyer. Jadikan itu ‘tangkal’ untuk menguatkan semangat komer bagi menolak tipu daya ’syaitan’ bernama UMNO. Just play along dengan permainan mereka….. berpura-pura ler menari ikut rentak mereka tapi jangan sekali-kali terpedaya….. Jika komer istiqamah…. isyaAllah, mereka yang akan terpedaya. Komer kenyang UMNO ternganga……Takbir!!!

Oleh itu….. be smart!!! Jadi pengundi yang bijak dengan…..

TOLAK UMNO!!! PANGKAH PAS!!!

dan….

MANEK URAI KITA PUNYA!!!! - M3M

Sumber: http://greenboc.blogspot.com/

 
Load Counter